دینام کامل لیفان ایکس 60

4,000,000تومان

توضیحات

مهم‌ترین کار دینام کامل لیفان ایکس 60 تولید برق مداوم است که این جریان الکتریکی را به موتور خودرو انتقال می‌دهد. به طور کلی موتور اتومبیل جهت تولید انرژی شیمیایی از انرژی مکانیکی، به نیروی الکتریکی نیاز دارد. لازم به ذکر است که باتری خودرو تنها به ذخیره بارهای الکتریکی می‌پردازد. در نتیجه دینام خودرو وظیفه ایجاد جرقه و انتقال برق را به عهده دارد.

عملکرد دینام کامل لیفان

هریک از وسایل نقلیه مدرن از دینام به منظور تامین انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. چراغ‌ها شیشه‌ها، سیستم موسیقی و برف پاک کن، همه و همه از نیروی دینام برای کارکرد خود بهره می‌گیرند. موتور خودرو تنها نیروی مکانیکی تولید می‌کند و نیروی الکتریسیته از دینام کامل لیفان ایکس 60 تامین می‌گردد. همچنین دینام یک وسیله الکترومکانیکی بوده با تولید ولتاژ DC، سبب حفظ ولتاژ باتری می‌شود.

اجزای دینام

 برخی از اجزای مهم دینام عبارتند از:

  • استاتور
  • روتور
  • یکسو کننده
  • سیم پیچ
  • دیود سه گانه
  • رگولاتور

نحوه کار دینام کامل لیفان ایکس 60

دینام به عنوان یک بخش تامین‌کننده ولتاژ، از اجزای مختلفی تشکیل شده است. در زمان روشن شدن خودرو به وسیله باتری، کمربند دینام، سبب چرخش قرقره روی دینام می‌گردد. طی این امر چرخش روتور درون دینام رخ می‌دهد. روتور تشکیل شده از تعدادی آهن‌ربا بوده که اطراف آن‌ها با سیم‌های مسی پوشیده شده است.

علائم خرابی دینام

معمولا دینام کامل لیفان ایکس 60 طول عمر زیادی دارد، اما برخی از انواع بی‌کیفیت این محصول در مدت کمی دچار خرابی می‌شوند. پس بهتر است از فروشگاه‌های معتبری همچون نیکا یدک دینام اصلی خودرو را تهیه نمایید. نشانه‌های دینام خراب به شرح زیر است:

1.فرسودگی دینام

دینام‌های فرسوده و زنگ‌زده نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. در نتیجه منجر به بروز مشکلات مختلفی در موتور خودرو خواهند شد.

2.خرابی باتری

با خراب شدن دینام خودرو و عدم کارکرد درست آن، باتری خودرو بیشتر از حد معمول تخلیه می‌گردد. با وقوع این امر چراغ هشدار بررسی باتری روشن خواهد شد.

3. مشکل جرقه زنی

زمانی که دینام نتواند جریان مورد نیاز را به موتور ارسال نماید، عملکرد خودرو دچار اختلال می‌گردد. در نتیجه روشن شدن و جرقه زدن خودرو با مشکلات زیادی رو به رو می‌شود.

4. کاهش نور چراغ ‌ها

کم نور شدن چراغ‌های خودرو و لوازم جانبی که با برق کار می‌کنند، نشانه‌ خرابی دینام خودرو است. با بروز این مورد، تجهیزات مختلف خودرو کارکرد کندتری از حد معمول دارند.

انواع ترمینال‌ های دینام

در بخش پشتی دینام تعدادی ترمینال با نام‌های مختلف قرار گرفته است که عبارتند از:

  • ترمینال IG: روشن کننده کلید جرقه زنی
  • ترمینال l: اتصال مدار به چراغ هشدار
  • ترمینال B: ترمینال خروجی دینام
  • ترمینالF : نقش تنظیم کنندگی

خرید دینام کامل لیفان ایکس 60

مجموعه معتبر نیکا یدک به ارائه بهترین دینام کامل لیفان ایکس 60 می‌پردازد. این محصول در فروشگاه نیکا یدک با مناسب‌ترین قیمت بازار عرضه می‌گردد. تمامی محصولات دارای گارانتی بوده و کیفیت هریک تضمین شده است. این مجموعه معتبر دینام کامل لیفان تهیه شده از متریالی فوق‌العاده را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. همچنین هریک از محصولات ارسالی از سوی نیکا یدک دارای بسته بندی اورجینال بوده و ضمانت اصالت کالا دارند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دینام کامل لیفان ایکس 60”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیام